sammanfattning av de senaste dagarna

Har varit lite dålig på att uppdatera de senaste dagarna, men har som bara varit hem och ridit och sen farit igen. Men Elle har iaf varit jättefin hela veckan! Har jobbat mycket med att han ska vara samlad och bära sig själv, och vara lätt och lös i handen, och mjuk i sidorna. Det har bara gått bättre för varje dag som går. 

Idag  så var Maria Öhman på ridskolan och behandlade en häst, och shit så duktig hon är!! Stod och höll i hästen medans hon behandlade, och hon berättade hela tiden varför hon gjorde si och så, och varför han reagerade på det sättet och varför han har blivit skadad osv. Sen började jag fråga henne lite om Elle, och berättade att han lätt blir spänd och sänker ryggen osv. Och då förklarade hon hur jag skulle massera osv. För att det skulle bli bättre och hon sa också att hon hade tid att komma och titta på honom i Maj, så det blir mest troligt så, ska bara kolla så att jag har råd, för det är verkligen värt varenda krona! Här har ni hennes hemsida - http://www.mariaohman.se/ :) 

Så idag efter jag hade ridit så masserade jag honom och gjorde precis som hon hade berättat, och helt sjukt vad det knakade i lilla hästen! När jag var runt manken så knakade det från mitt på ryggen ända upp till öronen :$ men Elle såg då ut att tycka att det var hur skönt som helst så det var ju bra :)

Nu tror jag det blir att se klart " War horse" sen sova :)

Godnatt :)



Kommentarer
Postat av: amanda-norrlandsryttare

Vi har haft Maria Öhman och hon är grymt bra :D

2012-03-19 @ 21:02:03
URL: http://norrlandsryttare.blogg.se/
Postat av: Lotta

Spännande, hoppas det blir av!

2012-03-20 @ 06:00:07
URL: http://klappkajsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0